niedziela, 30 kwietnia 2017

Disneyowy Tag Książkowy

Dzisiaj w ramach przerwy od recenzji mam dla Was nowy tag, który stworzyłam wspólnie ze swoją siostrą. Ponieważ kocham filmy Disneya, wpadłam na pomysł oparcia tagu właśnie o nie :)




1. Zaplątani - książka z motywem zaginionej rodziny.



"Doskonała pomyłka" - Katie Agnew
Nie chcę nikomu nic zaspoilerować, więc musicie sami przeczytać, żeby przekonać się, co mam na myśli ;)

2. Kraina Lodu - książka, której nie możesz wyrzucić z głowy.



"A Court of Mist and Fury" - Sarah J. Maas
Często zdarza mi się myśleć o tej książce, zwłaszcza że do premiery trzeciego tomu zostało tylko kilka dni. Szkoda tylko, że Book Depository ciągle jeszcze nie wysłało zamówienia...

3. Planeta skarbów - mało znana, ale dobra książka.



"Błękitny Zamek" - Lucy Maud Montgomery
Tak, wiem, jestem już z tym nudna, ale ta książka jest zdecydowanie zbyt mało znana, chociaż jest cudowna. Jeśli nie mieliście jeszcze okazji przeczytać, to bardzo, bardzo polecam!

4. Merida - książka bez wątku miłosnego.



"Wolni Ciut Ludzie" - Terry Pratchett
Cykl o Tifany jest jednym z moich ulubionych, zaraz obok cyklu o Śmierci. Chociaż w późniejszych tomach nawiązuje się lekki wątek miłosny, to w pierwszym na pewno nic takiego nie ma, bo główna bohaterka ma dopiero 9 lat. 

5. Aladyn - książka, w której drugoplanowy bohater jest ciekawszy od głównego.



"W 80 dni dookoła świata" - Juliusz Verne
Książka jest naprawdę świetna, chociaż główny bohater, tajemniczy Phileas Fogg, bywa mocno irytujący. Zdecydowanie lepiej wypada postać jego służącego - Passepartouta, który zaskarbił sobie moją największą sympatię ze wszystkich bohaterów tej powieści. Jeśli ktoś jeszcze nie czytał, to polecam :)

6. Ratatuj - książka związana z gotowaniem.


Wszystkie książki Eriki Bauermeister.
Każda z książek tej autorki skupia się na gotowaniu i jedzeniu. Lepiej nie czytać w trakcie diety ;)

7. Piękna i Bestia - książka o książkach.



"Księgarenka przy ulicy Wiśniowej" - praca zbiorowa
Wczoraj skończyłam czytać ten zbiór opowiadań i jestem zachwycona. Stary księgarz postanawia zamknąć tytułową księgarnię, ale na pożegnanie daje swoim stałym klientom książkowe prezenty, które w znaczący sposób wpływają na ich życie. Wkrótce pojawi się tu recenzja powyższego zbioru, ale już mogę powiedzieć, że jest idealny dla tych, którzy lubią książki o książkach. 

8. Alicja w Krainie Czarów - książka pełna dziwnych wydarzeń.



"Caraval" - Stephanie Garber
W tej książce działo się naprawdę sporo, a przez całą tę magiczną otoczkę, chwilami ciężko było nadążyć za narracją i ogarnąć, co się właściwie wydarzyło - zwłaszcza pod koniec.

9. Mulan - książka, w której kobieta udaje mężczyznę lub na odwrót.



"Potworny regiment" - Terry Pratchett
Kolejny Pratchett i znowu jedna z moich ulubionych jego książek. Fabuła trochę przypomina Mulan - główna bohaterka, Polly, przebiera się za chłopaka i wstępuje do wojska, gdzie stara się uniknąć zdemaskowania. 

10. Gdzie jest Nemo - książka o relacji ojca z synem.



"Cień wiatru" - Carlos Ruiz Zafon
Od razu przyszła mi na myśl właśnie ta książka i relacja Daniela Sempere z jego ojcem, a zwłaszcza początek opowieści i ich wspólna wizyta na Cmentarzu Zapomnianych Książek. 

Do wykonania Disneyowego tagu nominuję:


10 komentarzy:

  1. Świetny tag! :) Czytając to sama się zastanawiałam jaką książkę ja bym dała i szczerze chyba długo bym się zastanawiała nad wyborem :D

    Pozdrawiam! goszaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Jestem ciekawa Twoich wyborów, więc czuj się nominowana ;)

      Usuń
  2. Ooo jaki świetny tag! :D Ja na niektóre pytania bym musiała długo się zastanawiać jaką książkę wybrać. Niektóre są na prawdę świetne i człowiek się głowi co by wpisać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz podać kilka książek na jeden punkt ;) Niniejszym Cię nominuję :D

      Usuń
  3. Świetny tag! :D Dziękuję za nominację! <3 Będę musiała trochę pomyśleć nad odpowiedziami ;P

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł! Kocham bajki Disneya <3
    magical-reading.blogspot.de
    @magical_reading

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję za nominację! Postaram się jak najszybciej na nią odpowiedzieć :)
    Pozdrawiam!

    czytelniczkaa97.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominację! <3 Nad niektórymi odpowiedziami będę musiała pomyśleć. ;)
    Pozdrawiam
    mylovearebooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń