poniedziałek, 24 kwietnia 2017

100 książek, które chcę przeczytać

Ostatnio widziałam na kilku blogach posty z listą 100 książek, które dany bloger chce przeczytać. Pomysł mi się spodobał, więc bez zbędnych wstępów przedstawiam swoją listę :)



Idąc za przykładem Izy z bloga Gwiezdne Kroniki, postanowiłam podzielić listę na dwie części - pierwsze 50 książek to takie, których jeszcze nie mam, a drugie 50 to książki czekające na moich półkach na swoją kolej.

1. A Court of Wings and Ruin - Sarah J. Maas
2. Always and Forever, Lara Jean - Jenny Han
3. Buntowniczka z pustyni - Alwyn Hamilton
4. You Are Here - Jennifer E. Smith
5. Windfall - Jennifer E. Smith
6. Śniadanie u Tiffany’ego - Truman Capote
7. Ptasi śpiew - Sebastian Faulks
8. Atlas chmur - David Mitchell
9. Profesor - Charlotte Bronte
10. The Wish - Gail Carson Levine


11. Buszujący w zbożu - J.D. Salinger
12. Wojna i pokój - Lew Tołstoj
13. Mąż potrzebny na już - Małgorzata Falkowska
14. Zapach czekolady - Ewald Arenz
15. Z dala od zgiełku - Thomas Hardy
16. Pax - Sara Pennypacker
17. Pracownia dobrych myśli - Magdalena Witkiewicz
18. Azyl - Diane Ackerman
19. Chłopiec na szczycie góry - John Boyne
20. Grona gniewu - John Steinbeck


21. David Copperfield - Charles Dickens
22. Cząstka ciebie i mnie - Vanessa Greene
23. Opowieści z Akademii Nocnych Łowców - Cassandra Clare
24. Kot Bob i ja - James Bowen
25. PS I Like You - Kasie West
26. Wersje nas samych - Laura Barnett
27. Odważni - Randy Alcorn
28. Cukiernia w ogrodzie - Carole Matthews
29. Teraz albo nigdy - Sarah Dessen
30. Władca much - William Golding


31. Pokuta - Ian McEwan
32. Kochając pana Danielsa - Brittainy C. Cherry
33. Heartless - Marissa Meyer
34. First and Then - Emma Mills
35. Cruel Beauty - Rosamund Hodge
36. Strażnik tajemnic - Kate Morton
37. Mr Darcy’s Diary - Maya Slater
38. Projekt Breslau - Magdalena Zarębska
39. A Tale of Two Castles - Gail Carson Levine
40. Moje życie obok - Huntley Fitzpatrick


41. Księga snów - Nina George
42. The Incredible Adventures of Cinnamon Girl - Melissa Keil
43. Altered - Gennifer Albin
44. Garść pierników, szczypta miłości - Natalia Sońska
45. Dracula - Bram Stoker
46. Tajemna historia - Donna Tart
47. Milaczek - Magdalena Witkiewicz
48. Był sobie pies - Cameron W. Bruce
49. The Wishing Spell - Chris Colfer
50. The Bookshop on the Corner - Rebecca Raisin


51. Słowik - Kristin Hannah
52. The Sun is Also a Star - Nicola Yoon
53. Wymarzony dom - Magdalena Kordel
54. Po drugiej stronie kartki - Jodi Picoult, Samantha van Leer
55. Geneza - Jessica Khoury
56. Bestia - Alex Flinn
57. Gniew i świt - Renee Ahdieh
58. Attachments - Rainbow Rowell
59. The Girl of Ink and Stars - Kiran Millwood Hargrave
60. Prawo Mojżesza - Amy Harmon


61. Dawca - Lois Lowry
62. Ósmy kolor tęczy - Martyna Senator
63. We Are All Completely Beside Ourselves - Karen Joy Fowler
64. Lato drugiej szansy - Morgan Matson
65. Co ze mnie zostało - Kat Zhang
66. Kawiarenka w Kabulu - Deborah Rodriguez
67. Dziewczyna ognia i cierni - Rae Carson
68. Our Song - Dani Atkins
69. Moje serce i inne czarne dziury - Jasmine Warga
70. The Little Shop of Happy Ever After - Jenny Colgan


71. Motyl - Lisa Genova
72. The Miniaturist - Jessie Burton
73. Projekt “Rosie” - Graeme Simsion
74. Labirynt Śniących Książek - Walter Moers
75. Loose Ends - Greg Cox
76. Prawdziwe męstwo - Charles Portis
77. Idź, postaw wartownika - Harper Lee
78. Marsjanin - Andy Weir
79. The House at Riverton - Kate Morton
80. Dziedzictwo ognia - Sarah J. Maas


81. Królowa cieni - Sarah J. Maas
82. Biblioteka dusz - Ransom Riggs
83. Tell the Wolves I’m Home - Carol Rifka Brunt
84. Piąta fala - Rick Yancey
85. The Traveling Tea Shop - Belinda Jones
86. Illuminae - Jay Kristoff, Amie Kaufman
87. Code Name Verity - Elizabeth E. Wein
88. Promyczek - Kim Holden
89. Zanim zasnę - S.J. Watson
90. Wodnikowe Wzgórze - Richard Adams


91. Klub filmowy Meryl Streep - Mia March
92. The Unexpected Everything - Morgan Matson
93. Marcowe fiołki - Sarah Jio
94. Gregor i niedokończona przepowiednia - Suzanne Collins
95. Jedwabna opowieść - Kelli Estes
96. Japoński kochanek - Isabel Allende
97. Dom nad jeziorem - Kate Morton
98. Uwięziona w bursztynie - Diana Gabaldon
99. Reawakened - Colleen Houck
100. Dziesięć płytkich oddechów - K.A. Tucker


Widzicie tu jakieś książki, które też chcielibyście przeczytać? A może któreś z nich macie już za sobą i zasugerujecie mi, od których warto zacząć? :)

Teoretycznie wyzwanie polega na tym, żeby przez rok nie zajrzeć do spisanej listy i po tym czasie sprawdzić, ile z tych książek udało nam się przeczytać. Spodziewajcie się więc za rok posta z podsumowaniem ;)


15 komentarzy:

  1. Kilka z nich czytałam, a kilka również kiedyś chciałabym przeczytać :) Najbardziej z Twojej listy podobały mi się chyba "Kochając Pana Danielsa" oraz "Dziesięć płytkich oddechów", więc je Ci polecam :)

    Czytelniczkaa97.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) "Dziesięć płytkich oddechów" mam na półce, więc pewnie szybciej przeczytam niż tę drugą.

      Usuń
  2. "Atlas chmur" i "Był sobie pies" to wspaniałe książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że do obu uda mi się wkrótce dotrzeć :)

      Usuń
  3. Dużo książek z tej listy też bardzo chciałabym przeczyta :D Za sobą mam już "Buszującego w zbożu", "Bibliotekę Dusz" i "Dawce Pamięci", który najbardziej z tej trójki przypadł mi do gustu ;)
    Pozdrawiam : http://ksiazeczka-na-poleczke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, Dawcę akurat planuję czytać w maju, to dobrze wiedzieć, że polecasz :)

      Usuń
  4. "Był sobie pies" POLECAM <3
    Widzę dużo książek, które sama też chcę przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiele książek, tak mało czasu... :D
      Wszyscy polecają Psa, muszę chyba postarać się o egzemplarz!

      Usuń
  5. U mnie też na pierwszym miejscu ACOWAR <3 Mam nadzieję że szybko przyjdzie i będę mogła się zabrać zanim pojawi się fala spoilerów tak jak w przypadku ACOMAF...
    Słowika, Promyczka i Wodnikowe Wzgórze polecam! Świetne powieści :)

    Pozdrawiam,
    SzumiąBooki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czekam, mam nadzieję, że wyślą przed datą premiery, a nie dopiero po :)
      Słowika i Wodnikowe Wzgórze będę na pewno niedługo czytać :)

      Usuń
  6. Dużo pozycji nam się pokrywa :) Ja sama musze taką listę stworzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę tutaj kilka znajomych pozycji :D Niektóre czytałam, a niektóre są również na mojej liście :D <3

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie które pozycje nam się pokrywają

    OdpowiedzUsuń
  9. Z twojej listy czytałam Kochając pana Danielsa i Dziedzictwo ognia, obie bardzo mi się podobały ♥

    OdpowiedzUsuń