środa, 22 marca 2017

Książki po angielsku - gdzie kupować?

Witajcie kochani w to deszczowe popołudnie!


Często po zamieszczeniu zdjęcia jakiejś anglojęzycznej książki dostaję kilka pytań, gdzie ją kupiłam. Chociaż najczęściej kupuję je po prostu w Anglii, odwiedzając siostrę, to nie brakuje księgarń internetowych i stacjonarnych sklepów, gdzie można znaleźć książki po angielsku. Poniżej przedstawiam kilka  takich miejsc :)



1. Book Depository



O tej księgarni chyba każdy słyszał - ogromny wybór książek i darmowa dostawa do Polski. Tylko czy na pewno darmowa? Mamy tu do czynienia z dość sprytnym marketingowym chwytem. Tak naprawdę zamawiając książki z Book Depository płacimy za dostawę, tylko jest ona wliczona w cenę książki. Mały przykład: kilka miesięcy temu chciałam zamówić widoczne na zdjęciu powyżej, piękne wydanie Dumy i uprzedzenia.  Cena tej książki na BD wynosiła około 75zł, ale kiedy zamówiłam ją przez Amazon, również od BD, z wysyłką do Anglii, zapłaciłam niecałe 54zł. 
Mimo to zakupy na Book Depository są wygodne, zamówienia dochodzą dość szybko, często pojawiają się promocje, więc generalnie oceniam księgarnię na plus. 

2. Awesome Books


Kolejna księgarnia internetowa z Wielkiej Brytanii, ale specjalizująca się raczej w książkach używanych. Już kilka razy coś od nich zamawiałam i zawsze książki były w dobrym stanie, zgodne z opisem. Wiele ciekawych tytułów można znaleźć już za 3 funty, a wysyłka do Polski zawsze kosztuje £2,99. Warto zebrać się w kilka osób i złożyć wspólne zamówienie, wtedy koszty wysyłki maleją.

3. Amazon


Brytyjski Amazon, a konkretnie Amazon Marketplace, to kopalnia tanich używanych książek. Wielu sprzedawców wystawia tam książki, nawet za 1 pensa. Czasem ich stan jest "Like new", czasem "Acceptable", ale taka informacja zawsze pojawia się przy konkretnej ofercie, więc łatwo sprawdzić. Do ceny książki trzeba oczywiście doliczyć koszt wysyłki (£4), ale i tak nie wychodzi to bardzo drogo. Przykład:

Dwadzieścia kilka złotych za książkę po angielsku, z wysyłką do Polski, to naprawdę dobra cena. 

4. Bookcity


Bookcity jest polską księgarnią językową, poza książkami do nauki języków oferującą też bogaty wybór beletrystyki anglojęzycznej (i nie tylko, mają też książki w wielu innych językach). Część tytułów znajduje się w magazynie - wtedy czekamy na wysyłkę tylko 24 godziny, reszta jest sprowadzana na zamówienie, co trwa od 5 dni do 4 tygodni. Warto jednak porównać ceny z Book Depository, bo niektóre książki w Bookcity wychodzą jednak drożej.
Mieszkańcy stolicy mogą odwiedzić księgarnię stacjonarną, przy ulicy Pańskiej.



5. The Bookshop

Kolejna polska księgarnia, specjalizująca się w książkach po angielsku. Plusem jest wysyłka z Polski, ale minusem są ceny, wyższe niż na Book Depository, a trzeba jeszcze doliczyć koszt wysyłki (od 4,99zł). Chyba, że ktoś mieszka w Płocku, to wtedy może wstąpić do księgarni stacjonarnej :)

6. Empik

Empiku raczej nikomu nie trzeba przedstawiać, ale nie każdy wie, że można też u nich zamawiać książki obcojęzyczne. Mają sporo klasyków, obyczajówek, literatury młodzieżowej - część w magazynie, część na zamówienie.

7. Księgarnie językowe


Jeżeli macie w swoim mieście księgarnie z podręcznikami do nauki języków, warto zajrzeć, czy nie mają też obcojęzycznej literatury. Na przykład księgarnia International House we Wrocławiu ma spory wybór książek po angielsku, a do tego cudowne Penguinowe gadżety. 

8. Antykwariaty

Dobre antykwariaty mają przynajmniej jedną półkę z książkami po angielsku. Czasem trzeba trochę poszukać albo spytać sprzedawcę, ale za to można trafić na bardzo tanie perełki. 


To tyle, mam nadzieję, że komuś przydadzą się powyższe informacje :) Jeśli znacie inne miejsca, gdzie można kupić książki po angielsku, koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach!


23 komentarze:

  1. Z bookdepository ostatnio zamawiałam i trochę się zawiodłam. Zależało mi na konkretnej okładce i taką zamawiałam, a dostałam inną :<

    SzumiąBooki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałaś do nich? Może jest szansa, że wyślą Ci właściwą. Ale to fakt, że ostatnio coś się u nich psuje.

      Usuń
  2. Angielski to dla mnie kosmos :c .. Nie dałabym rady czytać po angielsku, zazdroszczę tym co dają radę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post akurat ostatnio przekopywałam internet w poszukiwaniu podpowiedzi, korzystałam z bookdepository kiedy szukałam książek z barens & noble, ostatnio jednak czekałam na dostawę ponad miesiąc, a ich paczki nie mają trackingu :(
    Teraz raz w miesiącu robię zamowienie na amazonie, dostawa kosztuje, ale ceny książek są bardzo zachęcające i niektóre angielskie czy amerykańskie wydania są takie piękne! :) Zaraz sprawdzę resztę polecanych księgarni :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc :)
      Book Depository ma jakieś takie fale - raz zamówienia dochodzą w tydzień, innym razem trzeba czekać miesiąc :/
      Mam nadzieję, że któraś z tych księgarń przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń
  4. Dodam jeszcze, że w księgarni Tak Czytam we Wrocławiu widziałam kilka tanich egzemplarzy książek po angielsku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zamawiałam parę razy z bookdepository i wyszło mi o wiele taniej, niż z bookcity. Szkoda tylko, że na przesyłkę czeka się dwa czy trzy tygodnie... Ale dla niektórych perełek warto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre tytuły bookcity ma taniej, ale w większości przypadków BD wygrywa cenowo. To prawda, swoje trzeba odczekać, ale warto :)

      Usuń
  6. Warto do tego zostawienia dodać stronę krainaksiazek.pl, tam również znajdują się książki po angielsku, chociaż często są znacznie droższe niż te chociażby na bookdespository :) Planuję niedługo złożyć zamówienie właśnie na bookdepository, ponieważ książka, na której mi zależy nie została wydana po polsku (i kto wie, czy w ogóle kiedykolwiek ją wydadzą), jednak ostatnio coraz częściej czytam o tym, że zamawiający otrzymują nie te egzemplarze, które zamówili, tylko np. z inną okładką i to mnie trochę odstrasza. Mimo wszystko zbyt zależy mi na tej książce, żeby się poddać, więc zamówienie i tak złożę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamawiałam już wiele razy na BD i nigdy nie trafiło mi się inne wydanie, niż miałam dostać. Ale obsługę mają na tyle dobrą, że nie powinno być problemu z ewentualną reklamacją. Na przykład jeśli książka dotarła uszkodzona, to często wysyłają nową i pozwalają zatrzymać tamtą.

      Usuń
  7. Ja tylko raz zamawiałam książki po angielsku, w Empiku właśnie. Porównałam ceny z Amazona, BD i wyszło, że w Empiku najtaniej. A tak poza tym to z reguły sama sobie kupuję podczas pobytu w Anglii, albo zlecam znajomym przy okazji :D
    Teraz jeszcze wydawnictwo Ze słownikiem oferuje książki po angielsku, głównie klasykę, ale w cenach normalnych. Chociaż jeśli zależy nam na konkretnych ładnych wydaniach, to raczej nie w tym przypadku

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różnie to bywa, zależy od konkretnej książki. Czasem, o dziwo, Empik ma najtaniej :D
      Książki Ze słownikiem często widuję i chociaż doceniam sam pomysł, to jednak okładki mnie trochę zniechęcają ;)

      Usuń
  8. Do wszystkich, którzy mówią, że angielski to nie ich bajka. Nic bardziej mylnego! Moja przygoda zaczęła się od książek dla dzieci zakupionych na English Book Club. Z każdą kolejną książką szło mi coraz lepiej i tobie też może :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Vicky ja też tak się nauczyłam języka :D te książeczki z English Book Club są świetne, potem zaczęłam szukać księgarni z poziomem dla dorosłych, nie sądziłam, że nauka będzie aż tak mi się podobać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak widać nie jestem sama. Też czytałam z córką książki z księgarni English Book Club, ale obecnie biegam po antykwariatach szukając już pozycji bardziej dla mnie, ale córcia nadal dostaje książeczki z tej księgarni. Skoro się jej podobają, mama nie będzie zabraniać.

    OdpowiedzUsuń
  11. O, dzięki! Właśnie mam zamiar zacząć moją przygodę z książkami po angielsku!

    OdpowiedzUsuń
  12. W sumie jest teraz wiele księgarni czy to stacjonarnych czy internetowych, że można zamawiać codziennie inną książkę do nauki angielskiego. Moim zdaniem warto również także zapisać się na kurs https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-angielski/kurs-angielskiego-conversational-english dzięki któremu na pewno uda nam się nauczyć języka angielskiego w postaci przydatnych zwrotów.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja często różne materiały do nauki języka angielskiego kupuję przez internet. W ostatnim czasie kupiłam sobie audio kurs https://www.jezykiobce.pl/66-dla-srednio-zaawansowanych i już właśnie rozpoczęłam dalszy etap szkolenia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń