poniedziałek, 23 stycznia 2017

Social Media Book Tag

Nie bardzo miałam wenę na dzisiejszy post (chciałabym zamieszczać je regularnie, w poniedziałki i czwartki), ale z pomocą przyszedł mi tag, podpatrzony u My Love Are Books.




1. Twitter: twoja ulubiona krótka książka


Matylda - Roal Dahl



Książka jest króciutka i przeznaczona raczej dla dzieci, ale mimo to jest idealna dla osób, które tak jak Matylda uwielbiają czytać.


2. Facebook: książka, którą czytał każdy i poczułeś presję, by też ją przeczytać


A Court of Thorns and Roses (Dwór cierni i róż) - Sarah J. Maas



Na zagranicznych książkowych tumblrach wszyscy się tą książką zachwycali, więc byłam bardzo ciekawa, czy faktycznie jest tak dobra i kupiłam ją, jak tylko nadarzyła się okazja. Na szczęście w tym wypadku powszechny entuzjazm był jak najbardziej uzasadniony :)


3. Tumblr:  książka, którą przeczytałeś, zanim stała się popularna


Harry Potter - J.K. Rowling



Pierwsze dwie części Harry'ego Pottera czytałam jeszcze przed tym, zanim w Polsce rozpoczęło się to całe potterowe szaleństwo - tak, jestem AŻ TAK stara ;) Miłość do tej serii już mi minęła, ale ciągle pamiętam, jak leżąc chora w łóżku czytałam pierwszy tom, który moja siostra pożyczyła od koleżanki. 

 4. MySpace: książka, która nie pamiętasz czy ci się podobała, czy nie


Fangirl - Rainbow Rowell



Na tę kategorię trudno mi było wybrać tytuł, bo zazwyczaj książki wywołują we mnie silne emocje i jestem albo bardzo na tak, albo bardzo na nie. Do Fangirl mam jednak dość obojętny stosunek - pierwsza połowa mi się nie podobała, druga już trochę bardziej, ale ogólnie rzecz biorąc ta książka nie zrobiła na mnie większego wrażenia. 


5. Instagram: Książka tak ładna, że musiałaś zrobić jej zdjęcie


Pride and Prejudice (Duma i uprzedzenie) - Jane Austen



To wydanie z kolekcji klasyków Barnes and Noble jest tak piękne, że aż się prosi, żeby ciągle robić mu zdjęcia! 


6. YouTube: Książka, której ekranizację chciałabyś zobaczyć


Saga Księżycowa - Marissa Meyer



Bardzo chciałabym zobaczyć wszystkie te cudowne postacie na ekranie, a szczególnie Cress, którą lubię najbardziej! Może kiedyś doczekamy się jakiejś formy ekranizacji tej serii? Póki co czekam na wznowienie, które na ten rok obiecało wydawnictwo Papierowy Księżyc!


7. Goodreads: Książka, którą poleciłabyś wszystkim.


Błękitny Zamek - Lucy Maud Montgomery



Błękitny Zamek to moja ulubiona książka i kiedy tylko mam okazję, polecam ją wszystkim. Jest ciepła, zabawna, pełna świetnych postaci - jak dla mnie jest nawet lepsza niż Ania z Zielonego Wzgórza! Od lat wracam do niej przynajmniej raz w roku i mam nadzieję przeczytać ją jeszcze kilkadziesiąt razy :) Wkrótce zamieszczę na blogu recenzję, żeby zachęcić Was do przeczytania tej cudownej powieści.


Zapraszam wszystkich, którzy to przeczytają, do wykonania tego tagu!


10 komentarzy:

  1. Mam za sobą jedynie "Matyldę", która właśnie nie zauroczyła mnie za bardzo. Za to uwielbiam twórczość Montgomery, ale chyba "Błękitnego zamku" jeszcze nie czytałam, więc pora to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadrób koniecznie, ta książka jest cudowna! Jak przeczytasz to daj mi proszę znać, czy Ci się podobała :)

      Usuń
  2. Świetny tag!
    Bardzo chcę przeczytać "Dwór cierni i róż", ale nie mam zbyt dużo wolnego czasu:(
    Również czekam na wznowienie Sagi Księżycowej, bardzo ciekawi mnie ta seria.
    Z książek Montgomery przeczytałam tylko "Anię z Zielonego Wzgórza" i muszę to nadrobić, bo przygody Ani bardzo mi się podobały.
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie trzy są zdecydowanie warte przeczytania i mam nadzieję, że wszystkie uda Ci się przeczytać :) Błękitny Zamek jest bardzo różny od serii o Ani, ciekawa jestem, czy też Ci się spodoba!

      Usuń
  3. Ciekawy tag! :D
    Z Dworem miałam tak samo jak Ty. I bardzo się cieszę, że ta presja u mnie zadziałała bo jestem totalnie zakochana w tej książce :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli czasami jednak warto zasugerować się opinią tłumu ;D

      Usuń
  4. Świetny tag :D a Matyldy jeszcze nie czytałam :\

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto nadrobić :) Dość specyficzna książka, ale lekka i błyskawicznie się ją czyta :)

      Usuń
  5. Fajny tag! Też go zrobię, jak tylko będę już mogła :)

    Jak tak o tym myślę, to ja też czuję trochę presję, żeby przeczytać Dwór cierni i róż. Póki co mam inne książki, po które muszę sięgnąć wcześniej, ale chyba gdyby nie to, że Dwór... jest po prostu wszędzie to pewnie bym go nawet tak prędko nie kupiła. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyyyytaaaaaj :D Nie ma, że ważniejsze, już długo czeka na swoją kolej :D

      Usuń