czwartek, 19 stycznia 2017

Darmowe ebooki - skąd brać, panie premierze?

Chociaż trudno zastąpić uczucie trzymania w rękach papierowej książki, czytniki ebooków stają się coraz bardziej popularne, ze względu na swój niewielki rozmiar i wygodę czytania w każdych warunkach. Ale kiedy już mamy w rękach upragniony czytnik, pojawia się pytanie - skąd pobierać ebooki, bez płacenia za nie jak za zboże? Poniżej przedstawię kilka (zupełnie legalnych!) miejsc, gdzie można za darmo lub za niewielką opłatą pobierać książki w wersji elektronicznej.





1. Wolne lektury



Wolne lektury to serwis, na którym, zgodnie z nagłówkiem, znajduje się ponad 4 tysiące legalnych utworów do pobrania. Znajdziemy tu przede wszystkim polską i zagraniczną klasykę, poezję, baśnie, trochę publicystyki. Jest to bardzo dobre źródło lektur szkolnych dla tych, którzy wolą czytać je w wersji elektronicznej, albo dla których zabrakło egzemplarza w bibliotece ;)

2. Księgarnie






Niektóre z księgarń, takie jak Woblink, Legimi, Nexto czy Publio, udostępniają na swoich stronach działy z darmowymi ebookami. Są to głównie poradniki, opowiadania i klasyka, ale na pewno można znaleźć w ich zbiorach coś ciekawego dla siebie.

3. Bookrage



Bookrage w tym zestawieniu zdecydowanie wygrywa oryginalnością. Jest to strona oferująca ebooki w pakietach tematycznych, a co najlepsze - sami możemy zdecydować, ile chcemy za dany pakiet zapłacić. W tym momencie (i jeszcze przez 3 dni) możemy kupić pakiet literatury czeskiej, od 4 do 7 książek, w zależności od tego, ile zapłacimy - minimalna kwota to tylko 1zł!

Następna część skierowana jest do osób, które czytają po angielsku.


4. Dzienne subskrypcje










eReaderiQ, eBookSoda i BookBub to strony, dzięki którym codziennie możemy otrzymywać maila z informacjami o darmowych i przecenionych ebookach. Wystarczy podać swój adres e-mail i wybrać interesujące nas kategorie książek. Pierwsza z podanych stron przedstawia ofertę tylko na czytniki Kindle, natomiast dwie pozostałe - również na Kobo, Nook i mobilne aplikacje Androida i Apple'a.
Ten sposób zdobywania ebooków szczególnie polecam, bo dzięki tym subskrypcjom miałam okazję przeczytać już sporo naprawdę dobrych książek!

5. Amazon


Amazon oferuje setki darmowych ebooków, w różnych gatunkach i kategoriach. Po kliknięciu w link z listy po lewej trzeba wybrać interesującą nas kategorię, następnie zjechać w dół strony, poniżej promowanych książek, wybrać opcję "Sort by Price: low to high" i już możemy cieszyć się bogatym wyborem bezpłatnych pozycji. 
Ta opcja, choć najbogatsza, dostępna jest tylko dla posiadaczy Kindle'a lub Kindle App. 


Czytacie ebooki? Może macie inne ciekawe źródła, których nie wymieniłam? Piszcie w komentarzach!




11 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy post! Naprawdę bardzo mi pomogłaś, bo niestety nie zawsze mam jak wziąć ze sobą wersję papierową ;) Dużo osób pobiera z chomikuj, ale to (chyba) nielegalne, a poza tym robiłabym tym pewnego rodzaju krzywdę autorom :D A z Woblink sama ściągałam ebooki i niektóre są naprawdę bardzo ciekawe ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc! :) Dokładnie, ściąganie z chomika to piractwo i zwykły szacunek do autorów powinien powstrzymywać ludzi od korzystania z nielegalnych źródeł. Ale co poradzić, żyjemy w takich czasach, że "jak coś jest w internecie to znaczy, że mogę to sobie wziąć!" :/

      Usuń
  2. Świetny spis :) na pewno się przyda, bo teraz przerzuciłam się na ebooki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i życzę owocnych ebookowych łowów! :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Achh, ale chętnie dowiedziałabym się też, czy masz jakieś godne polecenia portale z audiobookami? haha;DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety audiobooki to nie moja bajka, kompletnie nie potrafię się skupić na słuchaniu :D Ale wydaje mi się, że Wolne Lektury mają też audiobooki :)

      Usuń
  5. Oooo takiego wpisu potrzebowałam! Mama mojej drugiej połówki często zostawia mi czytnik, żebym jej coś tam wgrała :). Nie zawsze mam pomysł, gdzie szukać darmowych e-booków. Dzięki :)!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pan Premier nie odpowiedział, może ja dołożę swoją cegiełkę.Na zadane pytanie odpowiem, że są strony autorów i ma się książki i opowiadania za darmo. Ebooki po polsku i po hiszpańsku, ktorych jestem autorem,oraz darmowe audiobooki na Youtube są gratis. Cale książki, opowiadania i reportaże.
    Nie znajdziecie tam szkolnych lektur. Zapraszam na http://www.wilczynski-nowele.pl i na Youtube – wpiszcie: wojciech wilczynski nowele. Pozdrawiam serdecznie.
    Linki np kryminalne opowiadanie audiobook https://youtu.be/4qMVQtTwYS0
    albo książki wPdf,Epub,Mobi http://wilczynski-nowele.pl/ksiazki-ebooki-do-pobrania/
    WojtekW.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że to świetne źródła, które niewiele straciły na aktualności :)

    OdpowiedzUsuń