poniedziałek, 7 stycznia 2019

Podsumowanie roku + książkowe postanowienia

Kolejny rok za nami, przyszedł więc czas na wszelkiego rodzaju podsumowania i postanowienia. Wiem, że do tej pory pewnie wszyscy mają już dosyć słowa "podsumowanie", bombardującego nas z każdej strony, ale i ja muszę dorzucić swoją cegiełkę ;) 





Czytelnicze podsumowanie


  • Ilość przeczytanych książek: 103
  • W tym po angielsku: 12
  • Ebooków: 9
  • Łączna liczba stron: 31608 (ta liczba powinna być większa, ale po porodzie, jak już udało mi się coś poczytać, to nie miałam głowy do zapisywania, ile tego było)
  • Ukończone wyzwania: "Przeczytam 12 książek po angielsku w 2018", wyzwanie z bloga Micha Kultury.
Generalnie jestem zadowolona z tych wyników, myślałam, że będzie gorzej. Biorąc pod uwagę, że w ciąży niezbyt chciało mi się czytać, a potem z małym dzieckiem też nie zawsze był na to czas, to jest naprawdę nieźle. Udało mi się też ukończyć dwa wyzwania czytelnicze, więc jak najbardziej jestem usatysfakcjonowana :)

Poniżej zdjęcia z miesięcznymi podsumowaniami, nie licząc ebooków.



 Najlepsze książki w 2018: 

(kolejność przypadkowa, poza pierwszą, która bezsprzecznie jest moją ulubioną)

  1. Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek - Mary Ann Shaffer, Annie Barrows
  2. Salt for Air - M.C. Frank
  3. Północ i Południe - Elizabeth Gaskell
  4. Toń - Marta Kisiel
  5. Zatrute ciasteczko - Alan Bradley
  6. Trup na plaży i inne sekrety rodzinne - Aneta Jadowska
  7. Kraina Opowieści. Zaklęcie Życzeń - Chris Colfer
  8. Sekret Tatiany - Gill Paul
  9. Wyznania gejszy - Arthur Golden
  10. Małżeństwo do poniedziałku - Denise Hunter

Nowości na półce


W 2018 moja biblioteczka wzbogaciła się o 195 pozycji. Szczerze mówiąc, powoli zaczyna mnie przerażać ilość książek, które jeszcze mam do przeczytania, dlatego w tym roku mam plan rozprawiać się głównie z tymi zaległościami. Ale o tym w kolejnym punkcie. Poniżej przerażające zestawienie wszystkich zdobyczy z zeszłego roku.



Postanowienia na 2019


Zeszły rok był bardzo intensywny i pełen zmian, więc darowałam sobie wszelkie postanowienia, może tylko poza luźnym planem przeczytania przynajmniej 100 książek. W tym roku mam jednak konkretniejsze plany czytelnicze:

★ Chcę przeczytać przynajmniej 100 książek.

★ W styczniu doczytuję zaległe świąteczne książki i te, które zaczęłam jeszcze w 2018.

★ Od lutego chciałabym, żebym w każdym miesiącu mogła odhaczyć po jednej książce z następujących kategorii:

  • książka z kolekcji Agathy Christie (chyba czeka ich na mnie jeszcze około 60)
  • książka z kolekcji L.M. Montgomery, a kiedy ją skończę, to z Kolekcji Romantycznej
  • książka, którą już czytałam, ale chcę przeczytać jeszcze raz
  • książka po angielsku
  • książka chrześcijańska
  • książka wylosowana ze wszystkich moich nieprzeczytanych

 ★ Do tego obiecuję sobie nie przyjmować więcej niż 4 egzemplarzy recenzenckich na miesiąc - tyle, ile wypada Herbatek z książką. Do tych 4 nie wliczam niespodzianek od wydawnictw, bo na te nie mam wpływu.

★ Najtrudniejsze postanowienie na ten rok: kupować maksymalnie 2 książki na miesiąc. Będzie trudno, zwłaszcza, kiedy wszędzie są promocje, ale życzcie mi powodzenia! (Ale na targi książki zrobię sobie wyjątek ;) )

★ Tym razem nie przyłączam się do żadnych wyzwań, może tylko spróbuję swoich sił w czytelniczym bingo Kamili z bloga Fishtalking, ale bez szukania książek na siłę - po prostu skreślę takie książki, które przeczytam i akurat będą pasowały do którejś kategorii.

★ W ramach walki ze stosami hańby, kontynuuję akcję #odstosujsie, którą prowadzę razem z Emilką @weznieczytaj. Zapraszam wszystkich do dołączenia do naszej grupy na Facebooku :) 


A jak wyglądał Wasz 2018? Które książki najbardziej Wam się podobały? Macie jakieś postanowienia? :)








4 komentarze:

  1. "Toń" muszę koniecznie przeczytać! Z listy twoich najlepszych książek czytałam tylko tą Coflera :) również oceniam ją wysoko.

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Toń" jest naprawdę świetna, mam nadzieję, że Ci się spodoba!

      Usuń
  2. Moim głównym postanowieniem na 2019 jest przeczytanie chociaż 1 książki z tych, które zalegają na półce nieprzeczytane! tak zwany stos hańby :D

    OdpowiedzUsuń