wtorek, 30 lipca 2019

Herbatka z książką: Ścigana

Lubicie książki wypakowane akcją od początku do końca? Jeśli tak, cykl Akta Nikki Boyd może przypaść wam do gustu. Dzisiaj opowiadam trochę o trzecim tomie serii - zapraszam!



Tytuł: Ścigana (Akta Nikki Boyd #3)
Autor: Lisa Harris
Tłumaczenie: Beata Hrycak-Domke
Wydawnictwo: Dreams
Data wydania: 27 luteg0 2019
Ilość stron: 352

Agentka specjalna Nikki Boyd jest przyzwyczajona do niebezpieczeństwa - już wiele razy omal nie przypłaciła swojej służby życiem. Nie spodziewa się jednak, że samolot, którym leci, rozbije się przy lądowaniu. Korzystając z zamieszania, siedząca obok Nikki młoda kobieta - Erika, znika zaraz po opuszczeniu samolotu, ale kiedy agentka próbuje ją odszukać dowiaduje się, że nie ma jej na liście pasażerów. Kiedy w sprawę włącza się FBI okazuje się, że Erika jest kluczowym świadkiem w ważnym procesie i musi zostać odnaleziona, zanim dopadną ją jej prześladowcy. Kto lepiej nadawałby się do tego zadania niż agentka specjalna do spraw osób zaginionych? Ale kiedy przeciwnik jest tak potężny, każda sekunda może decydować o życiu lub śmierci… 

"Ścigana" to już trzecia odsłona sensacyjnego cyklu Akta Nikki Boyd, którego bohaterka po zaginięciu siostry wstępuje do policji i poświęca życie poszukiwaniu osób zaginionych, aby oszczędzić ich bliskim niepewności, z którą od lat musi żyć jej rodzina. Seria charakteryzuje się wartką akcją, wciągającą fabułą i wartościowym przesłaniem, wplecionym w pełne wyzwań losy głównej bohaterki. 

Nie inaczej jest w przypadku trzeciego tomu. Po raz kolejny Lisa Harris serwuje czytelnikom jazdę bez trzymanki - pościgi, strzelaniny i czyhające z każdej strony niebezpieczeństwo. Akcja powieści rozgrywa się w ciągu dwóch dni, obfitujących w wydarzenia, więc nie sposób nudzić się podczas lektury. Nikki wraz ze swoim zespołem robi wszystko co może, żeby odnaleźć Erikę i ochronić ją przed ścigającym ją mężczyzną, co nie jest łatwym zadaniem, kiedy poszukiwana osoba nie chce być znaleziona. Stopniowo na jaw wychodzą kolejne fakty o kobiecie, podwyższające stawkę i sprawiające, że coraz bardziej jej współczułam i miałam nadzieję, że jej historia zakończy się szczęśliwie. 

Również Nikki zasługuje na szczęśliwe zakończenie i mam na myśli zarówno jej pączkujący związek z Tylerem - jej najlepszym przyjacielem, jak i ostateczne rozwiązanie sprawy zaginięcia jej siostry. Liczyłam na to, że ten tom serii przyniesie odpowiedź, co stało się z Sarah, ale niestety się zawiodłam. Szybki research pozwolił mi jednak dowiedzieć się, że w cyklu Akta Nikki Boyd ukazał się też czwarty tom - choć już nie o Nikki - który rzuca światło na tę nierozwiązaną sprawę. Mam nadzieję, że doczekamy się jego wydania w Polsce.  

Trochę mi smutno, że to była już ostatnia książka o tej bohaterce, bo bardzo się z nią zżyłam przez te trzy tomy. Podoba mi się w niej to, że chociaż jest wyszkoloną agentką, silną i pewną siebie, nie polega tylko na własnych możliwościach, ale we wszystkim co robi powierza prowadzenie Bogu i nie waha się prosić Go o pomoc, wiedząc, że już nieraz ratował ją z beznadziejnej sytuacji. Nikki jest bardzo ciepłą kobietą, pełną empatii, gotową do ogromnych poświęceń, żeby pomóc innym. Dajcie jej szansę, a na pewno polubicie ją tak bardzo, jak ja. 

Cykl o Nikki Boyd z pewnością przypadnie do gustu miłośnikom kryminałów, thrillerów i powieści sensacyjnych, pozbawionych wulgarności, a za to wzbogaconych o wartościowy przekaz. Polecam serdecznie.

Herbaciana ocena:


Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Dreams.


2 komentarze:

  1. Książka wydaje się całkiem ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wreszcie dorobiłam się własnego bloga - jeszcze tam niewiele, ale zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń