wtorek, 11 czerwca 2019

Podsumowanie maja

Cześć!
W tym miesiącu podsumowanie trochę później, bo pierwszy tydzień czerwca spędziłam na urlopie. Ale już Wam pokazuję, co przeczytałam w maju i jakie książki zasiliły moją biblioteczkę :)


Powiem Wam, że już od ponad roku nie miałam tak dobrego miesiąca, pod względem ilości przeczytanych książek! Wiem, że są osoby, które czytają i po 30 na miesiąc, ale mimo to cieszę się z moich 12 ;) 

📖  Książka z kolekcji Agathy Christie: Zakończeniem jest śmierć  (+ reread)

📖  Książka z kolekcji L.M. Montgomery: Czary Marigold

📖  Reread: Mary Poppins  - P.L. Travers

📖  Książka po angielsku: The Beauty and the Beast - Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve  

📖  Książka chrześcijańska: Morderstwo w sądzie - Ann H. Gabhart (+ recenzencka) OPINIA

📖  Wylosowana ze wszystkich nieprzeczytanych: Do zakochania jeden rok - Joanna Szarańska

📖  Recenzencka 1: Jeszcze się kiedyś spotkamy - Magdalena Witkiewicz OPINIA 

📖  Recenzencka 2: Zaginiona córka - Gill Paul   OPINIA

📖  Recenzencka 3: Morderca na plebanii - Karolina Morawiecka  OPINIA

📖  + ebook: Pypcie na języku - Michał Rusinek

📖  +: Listy do utraconej - Brigid Kemmerer

📖  +: Trzydzieści kopert - Ewa Mielczarek


Muszę przyznać, że trochę rozczarował mne oryginał "Pięknej i Bestii" - tylko pierwsza połowa książki to historia Pięknej, która przybywa do zamku Bestii, aby ratować ojca, a druga połowa to retrospekcje dotyczące ich rodzin, bardzo zawiłe i przekombinowane. W tym wypadku chyba jednak wolę Disneyowską adaptację od oryginału. Ale cieszę się, że przeczytałam tę książkę, bo na półce czeka na mnie kilka retellingów, więc łatwiej mi będzie wyłapywać elementy z oryginalnej baśni. 


Majowe zdobycze



W kwietniu i przez większość maja nie kupowałam nowych książek, z założeniem, że poszaleję na WTK. Ale szczerze mówiąc niespecjalnie było na co. Kupiłam tylko trzy książki, za które w sumie zapłaciłam 40zł:

📖 Zbrodnia nad urwiskiem - Marta Matyszczak 

📖  Strzały nad jeziorem -  Marta Matyszczak 

📖 Ciotka Poldi i sycylijskie lwy - Mario Giordano


Oprócz tego 7 książek otrzymałam od wydawnictw i autorów:


📖 Trzydzieści kopert - Ewa Mielczarek (od autorki)

📖 Morderca na plebanii - Karolina Morawiecka (Lira)

📖 Morderstwo w sądzie - Ann H. Gabhart (Dreams)

📖 Miasto żaru - Jeanne DuPrau (Nowa Baśń)

📖 Bambi - Felix Salten (Nowa Baśń)

📖 Znikający stopień - Maureen Johnson (Czytam Pierwszy)

📖 Pamięć lawendy - Reyes Monforte (Wam)


A wieńczące stosik cudo, czyli "A Guinea Pig Pride and Prejudice" dostałam od kochanej Emilki @weznieczytaj, za co niniejszym deklaruję jej miłość, wierność i że jej nie zapomnę aż do śmierci :D



A jak tam Wasze majowe wyniki? :)

1 komentarz: