czwartek, 20 kwietnia 2017

Gadżety książkoholika: Etui na książki

Na pewno zdarza Wam się czytać książki poza domem - w autobusach, tramwajach i innych środkach komunikacji, na przerwach w szkole, na ławce w parku. Zawsze istnieje jednak ryzyko, że książka uszkodzi się podczas transportu, obetrą się jej brzegi albo pozaginają kartki w torbie lub plecaku. Z pomocą przychodzą praktyczne etui, które ochronią naszych papierowych przyjaciół przed zniszczeniem :) 



W tym tygodniu stałam się szczęśliwą posiadaczką aż dwóch etui - to ze zdjęcia po lewej od Book Inn (strona internetowa, Instagram), a po prawej od pani Agnieszki z Qferek Moye HandMade (Facebook, Instagram, blog). Z obu jestem bardzo zadowolona, ale poniżej spróbuję je porównać pod kilkoma względami.

Wymiary 


Oba etui mają około 22cm wysokości i bez problemu wejdzie w nie większość z wydawanych na polskim rynku książek. Grubość nie ma znaczenia - nawet większe tomiszcza możecie w ten sposób zabezpieczyć :)


Sposób zamknięcia 



Etui z Book Inn zamykane jest na wstążkę i guzik. Poprzez odpowiednie zawiązanie można dostosować zamknięcie do grubości umieszczonej w okładce książki. Rozwiązanie wygodne i bardzo ładnie wygląda, ale jednak trochę się boję, że za którymś razem wstążeczka zostanie mi w ręce :D Pod tym względem bardziej podoba mi się zamykanie etui od pani Agnieszki - do przedniej części doszyta jest szeroka, elastyczna gumka, którą wystarczy przełożyć na drugą stronę, żeby zamknąć etui. Plusy są takie, że nie widać jej z przodu i zamyka etui na całej długości, bez odstających boków, jak w okładce po lewej.


Jakość wykonania


Tutaj żadnemu etui nie mogę nic zarzucić - oba są wykonane bardzo starannie, z dbałością o szczegóły - widać, że są porządnie zrobione i powinny długo posłużyć. Oba są usztywniane, żeby jeszcze lepiej chronić nasze książki. Dodatkowy plus Qferkowej okładki to urocza kieszonka na zakładkę. Nie wiem jak Wy, ale ja często gubię gdzieś zakładkę podczas czytania, a dzięki kieszonce już mi to nie grozi, zwłaszcza w podróży, gdzie najłatwiej o trwałą zgubę albo zrzucenie zakładki na brudną podłogę autobusu.



Koszt, proces zamówienia, czas realizacji 


Etui z Book Inn kosztuje 47zł plus koszty wysyłki - od 4,80zł do 13,50zł, w zależności od rodzaju przesyłki. Dostępne jest w czternastu kolorowych wzorach - na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Zamówienie można złożyć przez stronę internetową (link wyżej), gdzie mamy do wyboru  różne wzory i wymiary (47zł to cena za standardowy rozmiar, 22cm). Nie ma możliwości szybkiej płatności internetowej, jedyna opcja to zwykły przelew. To, czego mi brakowało, to informacja zwrotna o etapach realizacji zamówienia - nie dostałam żadnego maila o dotarciu przelewu, przyjęciu zamówienia do realizacji, o wysyłce. 

Na etui trzeba się trochę naczekać, bo czas wysyłki to 10 dni roboczych - zamówienie złożone 29 marca dotarło do mnie 14 kwietnia. Warto jednak poczekać, bo etui jest naprawdę śliczne.


Qferkowe etui chwilowo jest bezcenne ;) To znaczy, że na razie nie ma opcji kupna, ale za to pani Agnieszka wymienia je za książki, co moim zdaniem jest nawet lepszą opcją - możecie dostać etui za książkę z Waszej biblioteczki. Jeśli jednak nie macie nic z otrzymanej listy, zawsze możecie taką książkę po prostu kupić. Przy obecnych promocjach w księgarniach internetowych, koszt nowej książki może wynieść nawet mniej niż 25zł, a w zamian dostaniecie piękne etui :) Ale nawet jeśli mielibyście kupić którąś pozycję za cenę okładkową i doliczyć koszt przesyłki, ciągle wymiana jest jak najbardziej opłacalna, bo okładki są tego warte. 

Wzorów do wyboru jest mnóstwo, a ich ilość ciągle wzrasta. Pani Agnieszka jest przemiła i nie ma żadnego problemu, jeśli chcielibyście na przykład zmienić kolor tyłu etui - poprosiłam o czarny, zamiast przedstawionego na stronie różowego i, jak widać na powyższych zdjęciach, dostałam czarny :) 

Czas realizacji i wysyłki bardzo pozytywnie mnie zaskoczył - już następnego dnia etui zostało uszyte i wysłane, dostałam też zdjęcia gotowego etui jeszcze przed wysyłką i numer nadania listu. Także kontakt na najwyższym poziomie :) 


Jak najbardziej polecam zarówno Book Inn, jak i Qferek Moye HandMade. Zachęcam do obejrzenia wszystkich wzorów na obu stronach - na pewno znajdziecie taki, który skradnie Wam serce, tak jak mnie dwa powyższe :)





11 komentarzy:

  1. Właśnie jestem w trakcie ustalania Qferkowej wymiany :-D. Zamawiam od razu dwa etui: dla siebie i córki. Nie moge się doczekać kiedy już je będziemy miały, bo od dawna marzę o pięknym ubraniu dla swoich książek. Tym bardziej, że nie znoszę, kiedy książka w jakikolwiek sposób ulega choćby najmniejszeniu zniszczeniu.
    Pozdrawiam,
    Zaczytana do samego rana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno obie z córką będziecie bardzo zadowolone! :)

      Usuń
  2. Ja też posiadam etui od p.Agnieszki i jestem mega zadowolona!!!!
    Polecam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z takiego cudnego etui nie można nie być zadowolonym! :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Śliczne etui <3 Mnie by się takie jedno również przydało :) Chyba niedługo zamówię sobie u pani Agnieszki, dziękuję za informację! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, świetna rzecz - piękne i przydatne :)

      Usuń
  4. Oba etui są cudowne😍😍 Aż sama zapragnęłam takie mieć
    Pozdrawiam
    mylovearebooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jezu, jestem zakochana w tych etui <3. Są cudowne, szczególnie te z kociakami :). Oj, w przypływie nadprogramowej gotówki może się na nie skuszę <3.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, są piękne :)
      Jak nie masz gotówki zawsze możesz zaproponować pani Agnieszce książkę w zamian :)

      Usuń
  6. Zapraszam w takim razie do www.crazydaisy.pl - szyjemy otulaczki książkowe - z wykorzystaniem materiałów z odzysku (upcycling - przerabiamy niepotrzebną odzież, zasłony, narzuty itp... na nowe, piękne i oryginalne otulacze oraz inne akcesoria) W komplecie z otulaczem jest zakładka do książki. <3

    OdpowiedzUsuń